SMN & SNB =)

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 31, 2009

ketabahan udak2 palestin tiada tandingan!!!


bebaru ni..aku x igt la tarikh kan..aku seperti biasa..tepat pukul 8 mlm..nonton buletin utama..dimulakan dgn berita terkini ttg GAZA CITY.

betapa aku kagumnya ngn sorang udak lelaki yg berumur 10 tahun ni..dia ditemuramah ttg bagaimana perasaan dia dgn peperangan yg sedang berlaku. dia jwb simple ja utk soklan pertama dan kedua...dia jwb... "la" wa "la"....then soklan seterusnya dia jwb HASBUNALLAH WA NIKMAL WAKIL. (maha suci Tuhan..cukuplah dia sebagai pelindung) -kalau x silap aku meaning dia. correct me if im wrong k.

terduduk, terkesima n berlenang ayor mata aku melihat ketabahan udak ini..dan jwpn yg menunjukkan begitu jitu dan kuatnya iman dia di kala baru berusia 10 tahun. dgn ujian yg begitu dahsyat...jwpn nya ...subhannallah. begitu matangnya pemikiran mereka..nk dibandingkan dgn org msia umo 40-an pun..may be xdpt jwb cm tu.

Kalau kita baru ditimpa bala skit ja..maki hbs suma org...org tu salah..org ni salah...xpenah nk pk ujian itu dtg dr siapa kan. aku tegur diri aku sendiri.

uat adik tu...semoga dikurniakan tahap kesabaran, kesyukuran yg tgi dan menjadi org2 yg hebat bila besar nnt :)



barakkalah hufik!

ukhwah fillah abadan abada

No comments: