SMN & SNB =)

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 29, 2010

my wedding updates

my wedding concept is 'sempoi2' n 'less than ordinary'. my top priority is my honourable guests. wedding is channelled properly according to the budget that ALLAH gives me (forever we thank u ALLAH). expected to be held on 4th dec 2010.. so to all my friends..plz block the date!!

the rest i leave it to ALLAH..we work..we pray..n tawakal. okay..here are some of the hantaran that i've prepared. probably..u can get some ideas..or u can drop any +ve comments for me..k? enjoy!!

wallet n belt



jam


towel


kasut


cincin SMN



gubahan sirih


sgt suke sejadah ini..tp cian dh kena lipat2 =D


letak chocolate fero2 =P


buah2

i love doin it. plz pray for us..hopefully, the wedding goes smoothly as planned. tqvm.

Monday, September 27, 2010

terlalu dahagakan dunia...

salam..kali ni..aku nk meluahkan rintihan jiwa ku ttg org-org yg terlalu dahagakan dunia. terlalu cemas dgn keadaan hidupnya dalam masa 20 tahun akan dtg..10 tahun akan dtg..tapi entah2 kita mungkin bakal meninggalkan dunia yg penuh tipu daya dalam 10 hari akan dtg. waktu tu..penyesalan x berguna lagi.

Seperti kes yg berlaku bebaru ni..wanita tersohor yg dibunuh kejam..duit juta2..moga2 hartanya dpt memberi manfaat kpdnya. kisahnya..benar2 membuat aku berfikir..ape yg aku nak sebenarnya dlm hidup ni?? bila aku soal berkali2 hati dan akal ku ni..aku tidak bercita-cita menjadi org kaya..aku hanya nk jadi org yg sederhana, menerima rezeki halal dari ALLAH dan hidup tanpa hutang..kalau ade hutang pun kena secure cpt2. takut bila fikir bab2 mati ni..sesungguhnya mati itu amat dekat!!

lumrahnya..manusia ni xpernah puas dgn apa yg ade..lepas dpt satu..nk yg lain plak. hari berganti hari...bersusah payah membyr hutang..lg 1, amalan riba tu...amat2 menakutkan..aku skrg pun..ade beli keta 2nd hand..pakai conventional loan. x sukenye. tp sbb beli keta 2nd hand..kdg dia wajibkan kita amik dr bank2 tertentu. x sbr aku nk hbs byr duit keta tu.

kalau org bc blog aku..yg mana x kenal tu..mungkin beranggapan..minah ni x bercita2 la..haha. sbnrnya..aku ni bercita2 sgt tgi org nya... i work hard towards it..smpi skg..aku dpt apa yg aku nk. N setiap kali ALLAH makbulkan..aku berfikir....dgn syukur yg dipanjatkan yg x seberapa..adakah benda yg aku dpt ni akan memanfaatkan aku kelak. hidup ini sepatutnya hny utk mencari keredhaan ALLAH..tp apakan daya. kdg2 aku terbabas..tertipu jugak dgn mainan dunia. tp semoga ALLAH memberi kesempatan utk kita bertaubat.

aku sedar..aku ini insan jahil. bab2 ibadah pun bnyk lg yg kena belajar..tambah2 bab muamalat Islam ni..lg la bnyk yg perlu dipelajari. aku ade gak bercita2 nk masuk kelas..mcm kat uia dulu..ustaz2 ajar. pengajian tentang Islam ni amat mendamaikan n sgt2 best. merindui zaman uia..di mana suma subjek dikaitkan dgn Islam.

ikhlas,

insan yg suka berfikir ttg mati ttpi amalan nye masih kureng!!

Tuesday, September 7, 2010

SLAMAT HARI RAYA AIDILFITRI =)

Salam kepada muslimin dan muslimat,

di kesempatan ini, ku ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri dan mohon maaf sekiranya ada silap salah. kepada semua yg graduate dengan cemerlang dari universiti ramadhan ini, tahniah yg x terhingga ku ucapkan. ku amat jeles dengan anda, kerana ku gagal..sama ada boleh repeat lagi atau tidak, xpasti la =(

dan lagi satu..ramai yg remind, ini raya terakhir ku sbgi SINGLE. haha. mekasih. kalau x..ku mmg x brapa nk hengat. yg mana akan pulang ke kampung halaman..tlg la hati2..kalau benti kat R&R mana2, sila la kol org yg tersyg..mungkin saja dia tersgt la risau menanti kepulangan anda. terutamanya ibubapa kita.

tahun ni..raya ke-4 aku tanpa ayah...dan raya pertama tanpa tok..suasana sudah tentu berbeza. raya pun biasa2 ja..dlm erti kata lain..raya dlm kesedihan. tp aku masih mempunyai satu permata yg tidak ternilai..iaitu ibuku!!! alhamdulillah. mak! tgu adik pulang k. hehe. tahun depan..bertambah sorang ibu dan ayah..so aku dpt lg dua permata. insyaALLAH. syukur atas nikmat mu ya ALLAH.

MARILAH SAMA2 KITA MELEBURKAN DOSA DI TAPAK TANGAN, BIARKAN IBLIS DAN SYAITAN MENANGISI SEGALA PENAT LELAHNYA MENYESATKAN KITA KERANA
IANYA TELAH MENJADI SIA2.


ikhlas,

SITI NOORBANI HUSSAIN
29 RAMADHAN 1431H