SMN & SNB =)

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 18, 2011

laki kena paham benda ni...

Jika seorang wanita menangis dihadapan kamu.

Itu bererti dia tidak dapat menahanya.


Jika kamu memegang tanganya disaat dia sedang menangis,

Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.


Jika kamu membiarkanya pergi

Dia tidak akan pernah kembali lagi menjadi dirinya.

Selamanya…


Seorang wanita tidak akan mudah menangis

Kecuali dihadapan orang yang amat disayangi

Dia menjadi lemah.


Seorang wanita tidak akan mudah menangis

Hanya dia sangat mencintai dan menyayangi kamu

Dia akan menurunkan rasa egoisnya.


Lelaki, jika seorang wanita pernah menangis keranamu

Tolong pegang tanganya dengan pengertian.

Dia adalah orang yang akan tetap

Bersamamu sepanjang hidupmu.


Lelaki, jika seorang wanita pernah menangis keranamu

Tolong jangan menyia-yiakanya.

Mungkin kerana dengan keputusanmu itu

Kau merosakkan kehidupanya.


Saat dia menangis dihadapanmu,

Saat dia menangis keranamu,

Lihatlah matanya…

Dapatkah kau lihat dan merasakan sakitnya?

Fikirkannya…


Wanita manakah yang akan menangis

Dengan murni dan penuh kasih saying

Didepanmu dan keranamu…


Dia menangis bukan kerana lemah

Dia menangis bukan kerana ingin meraih simpati atau rasa kasihan.

Dia menangis kerana

Menangis dalam diam-diam

Tidakkah memungkinkan lagi.


Lelaki…

Pikirkanlah tentang hal itu

Jika seorang wanita menangisi hatinya

untuk kamu

Dan semuanya kerana dirimu.


Inilah waktunya untuk melihat apa yang telah

engkau lakukan untuknya,

Hanya kau yang tahu jawapanya….

Pertimbangkanlah…


Kerana satu hari nanti

Mungkin akan terlambat untuk menyesal,


mungkin juga terlambat untuk meminta maaf

Monday, January 17, 2011

life after marriage

aku x lupa blog aku ni..sebenarnya bnyk isu aku nk perkatakan. tetapi..xde masa sgt. alhamdulillah..aku dh pun kawen..bersama insan yg aku sayangi. semuanya berjalan dengan lancar. ade gak yg tny..

so hows life after marriage?

bagi aku...as if aku mendapat seorg bff berlainan jantina (bff laki for life k). so skg ngah adjust life masing2 to fit in. biase la...2 kepala..mesti bnyk perkara nk kena betulkan kan?

adakah aku merasakan hidup aku ini sempurna skrg?

dari dulu lagi..maksud aku sblm kawen lg, aku rs hidup aku dh ade sgala2nya. ape la yg ALLAH x bg kat aku..tinggal aku je yg tidak bersyukur.

ade ape2 perubahan ke selepas kawen?

x de ape sgt la..cuma famili makin besar..tanggungjwb makin besar...dosa pun makin bnyk sbb dah ade suami...peluang utk buat pahala pun bnyk (tp aku je yg mls). lgpun aku n suami x tgl skali...so we r married but bujang...ok what...? hehe.

bani..ko ni anak dara lg ke??

aitttt!! apesal ko sibuk. hehe.

bani..ko dh berisi ke??

aku makin kurus..ko kata berisi mende nye..xpela, jap g aku makan nasik bnyk2 k! tp lepas tu aku senaman balik...haha.

tak rindu ke duduk berjauhan ni? kenape x mintak transfer je?

windu2..tp masing2 ade kerjaya masing2. susah payah belajar..mesti nk berjaya dlm kerjaya kan. so...berkorban la sekejap. perkahwinan kami x menghalang itu semua. mintak transfer? oo..not for now.

ni ngan kawan2 yg dtg wedding aku..ade lgi kawan lain yg dtg..tp ni je la yg dpt aku upload. syg semuanya.. =)

ha..ni kami dn kwn2 suami aku...sape la kami tanpa kawan kan..